Ga direct naar hoofdcontent

Stap 3: uitvoeren

Als u besloten heeft welke maatregelen u wanneer wilt uitvoeren, is het tijd om te bepalen welke partij(en) het werk gaat/gaan uitvoeren en afspraken te maken. Ook kunt u nu eventueel financieringen en vergunningen aanvragen, als in stap 2 bleek dat dit nodig is.

In deze stap leest u...

  • ...welke partijen u kunnen helpen bij de uitvoering;

  • ...hoe u offertes opvraagt en vergelijkt;

  • ...hoe u duidelijke afspraken maakt met uitvoerende partijen.

Maatregelen uit (laten) voeren

In stap 2 las u over slimme (kleine) maatregelen en grote maatregelen.

Slimme maatregelen kunt u vaak zelf uitvoeren, door een technische medewerker binnen uw bedrijf of door uw (vaste) onderhoudspartij. Materialen hiervoor zijn vaak eenvoudig voorhanden bij een bouwmarkt of webshop, en installatie is vaak niet moeilijk.

Grote maatregelen kunnen het beste worden uitgevoerd door een erkende vakspecialist. Hieronder leest u hoe u een vakspecialist kunt vinden en waar u op moet letten bij het vergelijken van offertes en maken van afspraken.

Op de vorige pagina leest u welke slimme en grote maatregelen u kunt treffen.

Lokale acties

Kijk of er acties bij u in de buurt zijn waar u aan mee kunt doen. Denk hierbij aan collectieve inkoopacties van bijvoorbeeld isolatie, of projecten omtrent zonne-energie.

Wilt u aan de slag met gebouw verbeteringen?

Subsidies en leningen

  • Subsidies

  • Leningen

  • Belastingvoordeel

Vakspecialisten

  • Specialisten voor de uitvoering

  • Adviseurs voor een plan op maat

  • Keurmerken & certificaten

Offertes aanvragen

Afbeelding van verschillende documenten

Met (definitieve) offertes krijgt u een beeld of de ingeschatte kosten in de buurt zitten van de echte kosten. Voorbeelden van waar u op kunt letten bij het aanvragen van offertes zijn:

  • Certificeringen en keurmerken

  • Garanties

  • Recensies

Lees meer over het aanvragen van offertes.

Afspraken met de uitvoerende partij(en)

Zorg dat er in uw bedrijf een vast aanspreekpunt is voor uitvoerende partijen. Dit kan bijvoorbeeld de facilitair manager of eigenaar zijn. Zo voorkomt u onduidelijke afspraken en fouten.  

Belangrijke afspraken om te maken zijn:

  • Werkafspraken, waaronder de oplevering en maatregelen om schade te voorkomen en stof of ander vuil te beperken

  • Wat er gebeurt bij onvoorziene kosten

  • Planning voor het uitvoeren van de werkzaamheden. Dit is extra belangrijk wanneer de werkzaamheden uw bedrijfsvoering hinderen

  • Tussentijdse evaluatiemomenten bij uitgebreide renovatie

  • Opleverdocument en de nodige documentatie voor het aanvragen van subsidies of andere financiering

  • Afspraken over de betaling: krijgt de uitvoerende partij alles in één keer betaald of een aanbetaling?

  • Eindcontrole bij oplevering en het melden van eventuele gebreken die na oplevering worden vastgesteld binnen een bepaalde termijn

Tot slot is het belangrijk om de uitvoerende partij(en) op de hoogte te stellen van de veiligheidsvoorschriften in uw bedrijf, om de veiligheid van uw en hun medewerkers te garanderen.

Heeft u een vraag voor ons?

Wij helpen u graag en ons team zit voor u klaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.30 uur.


3 dames van de klantenservice met telefoon, laptop en headset
Team Klantenservice